Change search
CiteExportLink to record
Permanent link

Direct link
Cite
Citation style
  • apa
  • harvard1
  • ieee
  • modern-language-association-8th-edition
  • vancouver
  • Other style
More styles
Language
  • de-DE
  • en-GB
  • en-US
  • fi-FI
  • nn-NO
  • nn-NB
  • sv-SE
  • Other locale
More languages
Output format
  • html
  • text
  • asciidoc
  • rtf
The Gallery of Sculptures: a Musical Composition of Spatial Sequences
KTH, School of Architecture and the Built Environment (ABE), Architecture.
2017 (English)Independent thesis Advanced level (professional degree), 20 credits / 30 HE creditsStudent thesis
Abstract [en]

A reflection on the perception of spatial sequences. The musical terms Staccato, Legato and Crescendo are used to depict sequences that are composed to be perceived in different ways. The purpose is to define their differences, to be more precise in how they are composed and to create a kind of vocabulary to distinguish them from each other. 

The reflection on sequences are used in composing the Gallery of Sculptures, situated in a northern slope high up on one of the hills of Södermalm (the south island of Stockholm). The design of the museum is focused around the perception of sequences. The inside contains each defined sequence.

The site is at the east side of Södra Teatern (a venue for music) and Mosebacke Terrace which are located next to Mosebacke square, south east of the tube station Slussen. The building is climbing down the northern slope with the main entrance from the highest street. Clad in a typical Stockholm render colour in greyish pink, with the roof and some of the facades in oxidized copper, the building is overlooking the inlet to the heart of Stockholm.

Abstract [sv]

En reflektion kring upplevelsen av rumsliga sekvenser. De musikaliska termerna Staccato, Legato och Crescendo används för att beskriva sekvenser vilka är komponerade för att upplevas på olika vis. Syftet är att definiera deras skillnader, att bli mer precis i hur de är komponerade och att skapa ett slags vokabulär för att särskilja dem åt. 

Reflektionen kring sekvenser används till att komponera Skulpturmuseet, beläget i en norrsluttning högt uppe på en av Södermalms åsar. Formgivningen av museet kretsar kring upplevelsen av sekvenser. Interiören rymmer varje definierad sekvens. 

Platsen är belägen öster om Södra teatern och Mosebacke terrass nära Mosebacke torg, sydöst om tunnelbanestationen Slussen. Byggnaden klättrar ner längs med norrsluttningen med huvudentrén från den högst belägna gatan. Klädd i typisk Stockholmsfärgad puts i grårosa, med tak och delar av fasaderna i oxiderad koppar, ser byggnaden ut över inloppet till hjärtat av Stockholm.

Place, publisher, year, edition, pages
2017. , p. 40
Keywords [en]
Perception, spatial, sequences, sequence, museum, gallery, sculptures, sculpture
Keywords [sv]
Upplevelse, rumsliga, rumslig, sekvenser, sekvens, museum, galleri, skulpturer, skulptur
National Category
Architecture
Identifiers
URN: urn:nbn:se:kth:diva-200667OAI: oai:DiVA.org:kth-200667DiVA, id: diva2:1070068
Educational program
Master of Architecture - Architecture
Supervisors
Examiners
Available from: 2017-02-07 Created: 2017-02-07Bibliographically approved

Open Access in DiVA

No full text in DiVA

By organisation
Architecture
Architecture

Search outside of DiVA

GoogleGoogle Scholar

urn-nbn

Altmetric score

urn-nbn
Total: 34 hits
CiteExportLink to record
Permanent link

Direct link
Cite
Citation style
  • apa
  • harvard1
  • ieee
  • modern-language-association-8th-edition
  • vancouver
  • Other style
More styles
Language
  • de-DE
  • en-GB
  • en-US
  • fi-FI
  • nn-NO
  • nn-NB
  • sv-SE
  • Other locale
More languages
Output format
  • html
  • text
  • asciidoc
  • rtf