Change search
CiteExportLink to record
Permanent link

Direct link
Cite
Citation style
  • apa
  • harvard1
  • ieee
  • modern-language-association-8th-edition
  • vancouver
  • Other style
More styles
Language
  • de-DE
  • en-GB
  • en-US
  • fi-FI
  • nn-NO
  • nn-NB
  • sv-SE
  • Other locale
More languages
Output format
  • html
  • text
  • asciidoc
  • rtf
Combining User Centered Interaction Design with Agile Software Development – Two Case Studies.
KTH, School of Computer Science and Communication (CSC).
2011 (English)Independent thesis Advanced level (professional degree), 20 credits / 30 HE creditsStudent thesis
Abstract [en]

Two movements within software development; user centered interaction design and agile software development, are trying to do the same. To create better software than when using traditional project management methods or not working systematically to achieve good usability. Their approaches are different from each other and there are perceived problems with combining the two. However, with the increased attention given to the user experience aspects of software and the growing popularity of the agile project management methods, there is a need to bring the movements (and the practitioners) closer together.

This master thesis aims to create methods allowing for better collaboration between interaction designers, working with user centered methods, and agile development teams. Specifically; Being a design consultancy, Ergonomidesign needs methods for contributing to in-house or external development teams working in an agile manner.

Two cases studies are presented where a set of practices found in the literature are evaluated. Some of the practices addresses the organisation of the team, some the project structure and some the design deliverables and documentation. The projects presented in the case studies ran with mixed success and some of the evaluated practices worked better than others. Some practices were adapted to better suit the circumstances and some were abandoned altogether. E.g. a successful adaptation of the task board was made with the introduction of design specific columns.

Regardless of the successes of the evaluated practices and projects, some key learnings are presented. Examples include the importance of transparency between team members of different skill sets and the need for a remotely accessible and usable task board solution (e.g. an online spreadsheet) Cross disciplinary work is difficult but rewarding and methods that acknowledge multiple skill-sets help. Different projects need different methods but the thesis concludes with an attempt to outline a suggested ideal workflow.

Abstract [sv]

Två rörelser inom utveckling av datorprogram, användarcentrerad interaktionsdesign och agil mjukvaruutveckling, syftar till att åstadkomma samma sak. Att skapa bättre datorprogram än om traditionella projektstyrningsmetoder används eller om inget systematiskt arbete utförs för att uppnå god användbarhet. Deras angreppsätt skiljer sig åt och bland utövare upplever man problem med att kombinera de två. Med den ökade uppmärksamheten som ägnas användarupplevelsen av datorprogram och den växande populariteten för agila projektstyrningsmetoder, finns det behov att föra dessa rörelser (och deras utövare) närmare varandra.

Detta examensarbete syftar till att skapa metoder som möjliggör ett bättre samarbete mellan interaktionsdesigners, som arbetar med användarcentrerade metoder och agila utvecklingsteam. Specifikt, eftersom Ergonomidesign är en designkonsult, behöver man metoder för att bidra till interna utvecklingsteam eller externa utvecklare vilka arbetar efter en agil modell.

Detta examensarbete syftar till att skapa metoder som möjliggör ett bättre samarbete mellan interaktionsdesigners, som arbetar med användarcentrerade metoder och agila utvecklingsteam. Specifikt, eftersom Ergonomidesign är en designkonsult, behöver man metoder för att bidra till interna utvecklingsteam eller externa utvecklare vilka arbetar efter en agil modell.

Två fallstudier presenteras där ett antal praktiker och vanor från litteraturen utvärderas Några av praktikerna behandlar hur teamen organiseras, några behandlar projektets struktur och andra behandlar designleverabler och dokumentation. Projekten som presenteras i fallstudierna fortlöpte med blandad framgång och vissa av de utvärderade praktikerna fungerade bättre än andra. Somliga praktiker anpassades efter omständigheterna och vissa övergavs helt och hållet. Exempelvis gjordes en framgångsrik anpassning av den gemensamma att-göra listan (task board) genom införandet av designspecifika kolumner.

Place, publisher, year, edition, pages
2011.
Series
Trita-CSC-E, ISSN 1653-5715 ; 2011:056
National Category
Computer Science
Identifiers
URN: urn:nbn:se:kth:diva-130662OAI: oai:DiVA.org:kth-130662DiVA: diva2:654109
Educational program
Master of Science in Engineering - Computer Science and Technology
Uppsok
Technology
Supervisors
Examiners
Available from: 2013-10-07 Created: 2013-10-07

Open Access in DiVA

No full text

Other links

http://www.nada.kth.se/utbildning/grukth/exjobb/rapportlistor/2011/rapporter11/bendt_olof_11056.pdf
By organisation
School of Computer Science and Communication (CSC)
Computer Science

Search outside of DiVA

GoogleGoogle Scholar

urn-nbn

Altmetric score

urn-nbn
Total: 288 hits
CiteExportLink to record
Permanent link

Direct link
Cite
Citation style
  • apa
  • harvard1
  • ieee
  • modern-language-association-8th-edition
  • vancouver
  • Other style
More styles
Language
  • de-DE
  • en-GB
  • en-US
  • fi-FI
  • nn-NO
  • nn-NB
  • sv-SE
  • Other locale
More languages
Output format
  • html
  • text
  • asciidoc
  • rtf