Change search
CiteExportLink to record
Permanent link

Direct link
Cite
Citation style
  • apa
  • harvard1
  • ieee
  • modern-language-association-8th-edition
  • vancouver
  • Other style
More styles
Language
  • de-DE
  • en-GB
  • en-US
  • fi-FI
  • nn-NO
  • nn-NB
  • sv-SE
  • Other locale
More languages
Output format
  • html
  • text
  • asciidoc
  • rtf
Network Communication for a MMORPG on Android.
KTH, School of Computer Science and Communication (CSC).
2011 (English)Independent thesis Advanced level (professional degree), 20 credits / 30 HE creditsStudent thesis
Abstract [en]

This report explore the possibilities of developing an Android version of the currently in development game Salem. The focus is on network communications, but due to the nature of the problem subjects like memory allocations and graphics are also touched upon. The results presented indicates that it is without a doubt possible to develop a game like Salem for the Android platform, but one need to consider the limitations and possibilities of the platform. The importance of maintaining a high transfer rate is stressed and the reader is presented with a protocol that helps in maintaining that.

The report ends with concluding that the network communication on the Android mobile device can be viewed as both stable and unstable, and that one needs to acknowledge that cases with sudden increase in instability do occur and are necessary to handle appropriately.

Abstract [sv]

Denna rapport undersöker möjligheterna att utveckla en Android-version av spelet Salem, som för närvarandet är under utveckling. Fokus ligger på nätverkskommunikation men ämnen som minnesallokering och grafik kommer också beröras. Resultaten som presenteras indikerar att det utan tvekan är möjligt att utveckla ett spel som Salem för Android-plattformen, men man måste noga överväga plattformens begränsningar och möjligheter. Vikten av att hålla en hög överföringshastighet betonas och läsaren får ett protokoll presenterat för sig som hjälper till att bibehålla detta.

Rapporten avslutar med att fastställa att nätverkskommunikationen på Android-enheten kan ses som både stabil och ostabil. Det är nödvändigt att uppmärksamma att fall med plötslig minskning av stabiliteten kommer att inträffa och de bör hanteras på ett lämpligt sätt.

Place, publisher, year, edition, pages
2011.
Series
Trita-CSC-E, ISSN 1653-5715 ; 2011:086
National Category
Computer Science
Identifiers
URN: urn:nbn:se:kth:diva-130798OAI: oai:DiVA.org:kth-130798DiVA: diva2:654245
Educational program
Master of Science in Engineering - Computer Science and Technology
Uppsok
Technology
Supervisors
Examiners
Available from: 2013-10-07 Created: 2013-10-07

Open Access in DiVA

No full text

Other links

http://www.nada.kth.se/utbildning/grukth/exjobb/rapportlistor/2011/rapporter11/aslund_rikard_11086.pdf
By organisation
School of Computer Science and Communication (CSC)
Computer Science

Search outside of DiVA

GoogleGoogle Scholar

urn-nbn

Altmetric score

urn-nbn
Total: 78 hits
CiteExportLink to record
Permanent link

Direct link
Cite
Citation style
  • apa
  • harvard1
  • ieee
  • modern-language-association-8th-edition
  • vancouver
  • Other style
More styles
Language
  • de-DE
  • en-GB
  • en-US
  • fi-FI
  • nn-NO
  • nn-NB
  • sv-SE
  • Other locale
More languages
Output format
  • html
  • text
  • asciidoc
  • rtf