Change search
CiteExportLink to record
Permanent link

Direct link
Cite
Citation style
  • apa
  • harvard1
  • ieee
  • modern-language-association-8th-edition
  • vancouver
  • Other style
More styles
Language
  • de-DE
  • en-GB
  • en-US
  • fi-FI
  • nn-NO
  • nn-NB
  • sv-SE
  • Other locale
More languages
Output format
  • html
  • text
  • asciidoc
  • rtf
Starcraft: En åskådarsport för bred publik?
KTH, School of Computer Science and Communication (CSC).
KTH, School of Computer Science and Communication (CSC).
2011 (Swedish)Independent thesis Advanced level (professional degree), 10 credits / 15 HE creditsStudent thesis
Abstract [en]

E-sport, videogames played under competitive forms, is today a growing phenomenon, especially among the hardcore players. This study will examine what opportunities Starcraft 2 has to become a spectator sport for the non-Starcraft players. The focus of this investigation is on the spectator but we have also conducted interviews with two companies that are involved in the broadcasting of Starcraft.

Today Starcraft has drawbacks as well as opportunities to become a spectator sport for the broader mass. The results of this paper indicate that there are interesing elements like the game´s dynamics and intensity. However, Starcraft is a complex game for the broader audience and there are difficulties in understanding the evolution of the game. For a broader audience the games need to be broadcasted in another format that eases the understanding of the game events. There are also external factors that would increase the interest of the game as a spectator sport like nationalism, betting, worldwide tournaments similar to other sports and increased media coverage.

Abstract [sv]

Idag är E-sport, data- och TV-spelande som tävling, ett växande fenomen, speciellt hos de inbitna spelarna. Den här undersökningen kommer att se vilka möjligheter spelet Starcraft 2 har att bli en åskådarsport för oerfarna starcraftspelare. För att undersöka fenomenet har tyngdpunkten i denna rapport varit på den oerfarna starcraftspelarens intryck men även två företag som är delaktiga i sändningen av Starcraft.

I dagens läge finns det begränsningar men även möjligheter för Starcraft som åskådarsport. Resultaten pekar på att det finns intressanta faktorer som spelets dynamik och intensitet. Dock är Starcraft ett komplext spel för en oerfaren spelare och det finns svårigheter att förstå förloppet av matchen. För att en oerfaren starcraftspelare ska förstå förloppet krävs ett format som underlättar för åskådaren. Det finns även yttre faktorer som skulle öka intresset för Starcraft som åskådarsport som nationalism, betting, världsomspännande turneringar liknande andra sporters stora evenemang och ett ökat medieutrymme.

Place, publisher, year, edition, pages
2011.
Series
Kandidatexjobb CSC, K11018
National Category
Computer Science
Identifiers
URN: urn:nbn:se:kth:diva-130880OAI: oai:DiVA.org:kth-130880DiVA: diva2:654325
Educational program
Master of Science in Engineering - Media Technology
Uppsok
Technology
Supervisors
Examiners
Available from: 2013-10-07 Created: 2013-10-07

Open Access in DiVA

No full text

Other links

http://www.csc.kth.se/utbildning/kandidatexjobb/medieteknik/2011/rapport/croona_christian_OCH_bleichner_victor_K11018.pdf
By organisation
School of Computer Science and Communication (CSC)
Computer Science

Search outside of DiVA

GoogleGoogle Scholar

urn-nbn

Altmetric score

urn-nbn
Total: 99 hits
CiteExportLink to record
Permanent link

Direct link
Cite
Citation style
  • apa
  • harvard1
  • ieee
  • modern-language-association-8th-edition
  • vancouver
  • Other style
More styles
Language
  • de-DE
  • en-GB
  • en-US
  • fi-FI
  • nn-NO
  • nn-NB
  • sv-SE
  • Other locale
More languages
Output format
  • html
  • text
  • asciidoc
  • rtf