Change search
CiteExportLink to record
Permanent link

Direct link
Cite
Citation style
  • apa
  • harvard1
  • ieee
  • modern-language-association-8th-edition
  • vancouver
  • Other style
More styles
Language
  • de-DE
  • en-GB
  • en-US
  • fi-FI
  • nn-NO
  • nn-NB
  • sv-SE
  • Other locale
More languages
Output format
  • html
  • text
  • asciidoc
  • rtf
Vilken typ av strategi speldistributörer bör använda vid marknadsföringen av nya PC-spel.
KTH, School of Computer Science and Communication (CSC).
KTH, School of Computer Science and Communication (CSC).
2011 (Swedish)Independent thesis Advanced level (professional degree), 10 credits / 15 HE creditsStudent thesis
Abstract [en]

The gaming industry is a tough business where competition is fierce. It takes a lot from both game developers and distributors to succeed. The purpose of this study is to investigate which marketing method new games, without any established brands, should use to succeed better on the gaming market. The PC-game Bloodline Champions marketing process will be used as an initial point for our study.

The method is divided in three parts, a focus group of casual gamers, six interviews with professional gamers and an interview with a communication manager at the company Funcom.

The survey showed that the quality of the game determines whether customers will buy the product or not. It shows that through marketing it is hard to create a more value for the customers when they purchase a product.

Abstract [sv]

Spelbranschen är en tuff bransch där konkurrensen är hård. Det krävs mycket från både spelutvecklare och distributörer för att lyckas. Syftet med detta arbete är att undersöka vilken typ av marknadsföringsmetod nyproducerade spel, utan etablerade varumärken, bör utnyttja för att lyckas bättre på marknaden. Detta görs med utgångspunkt från spelet Bloodline Champions marknadsföringsprocess.

Metoden är uppdelad i 3 olika delar, en fokusgrupp bestående av casual gamers, sex intervjuer med progamers samt en intervju med marknadsansvarig på företaget Funcom.

Undersökningen visade att kvalitén på spelet är avgörande för om kunderna ska köpa produkten eller inte. Den visar att det är svårt att genom marknadsföring skapa ett mervärde för kunden då de köper en produkt.

Place, publisher, year, edition, pages
2011.
Series
Kandidatexjobb CSC, K11030
National Category
Computer Science
Identifiers
URN: urn:nbn:se:kth:diva-130892OAI: oai:DiVA.org:kth-130892DiVA: diva2:654337
Educational program
Master of Science in Engineering - Media Technology
Uppsok
Technology
Supervisors
Examiners
Available from: 2013-10-07 Created: 2013-10-07

Open Access in DiVA

No full text

Other links

http://www.csc.kth.se/utbildning/kandidatexjobb/medieteknik/2011/rapport/nordlander_anna_OCH_ulrich_philip_K11030.pdf
By organisation
School of Computer Science and Communication (CSC)
Computer Science

Search outside of DiVA

GoogleGoogle Scholar

urn-nbn

Altmetric score

urn-nbn
Total: 46 hits
CiteExportLink to record
Permanent link

Direct link
Cite
Citation style
  • apa
  • harvard1
  • ieee
  • modern-language-association-8th-edition
  • vancouver
  • Other style
More styles
Language
  • de-DE
  • en-GB
  • en-US
  • fi-FI
  • nn-NO
  • nn-NB
  • sv-SE
  • Other locale
More languages
Output format
  • html
  • text
  • asciidoc
  • rtf