Change search
CiteExportLink to record
Permanent link

Direct link
Cite
Citation style
  • apa
  • harvard1
  • ieee
  • modern-language-association-8th-edition
  • vancouver
  • Other style
More styles
Language
  • de-DE
  • en-GB
  • en-US
  • fi-FI
  • nn-NO
  • nn-NB
  • sv-SE
  • Other locale
More languages
Output format
  • html
  • text
  • asciidoc
  • rtf
Qualitative 3D Reconstruction of Football Players using Motion Graphs.
KTH, School of Computer Science and Communication (CSC).
2012 (English)Independent thesis Advanced level (professional degree), 20 credits / 30 HE creditsStudent thesis
Abstract [en]

This project explores the use of motion graphs as a means of qualitative 3D reconstruction of football players, based on video footage from real games. A motion graph was built from clips of recorded motion capture data, featuring a professional football player, and synthesises motion by stitching these clips together in various combinations. A scenario is assumed where the motion of the players, is sometimes complicated and requires manual reconstruction, but otherwise loosely specified and suitable for qualitative reconstruction. The latter could then be generated by the motion graph. The system was first evaluated through path synthesis which is the process of constraining the motion to a user specified path in the ground plane. The results were limited by the nature of the motion data, but allowed for the selection of a particularly useful data subset. A modest extension to the path synthesis technique, was adopted, using boundary constraints to better accommodate the reconstruction problem. Although currently computationally nonviable, the boundary constraints approach had results that hint of its usefulness as a complement to a manual reconstruction method. Further investigations should use better suited motion data, and aim at refining the boundary constraints method.

Abstract [sv]

Detta projekt är ett försök att tillämpa rörelsegrafer för kvalitativ 3D-rekonstruktion av fotbollsspelare, baserad på videoinspelning från riktiga fotbollsmatcher. En rörelsegraf konstruerades med hjälp av sekvenser av motion capture data, inspelade med en professionell fotbollspelare. Rörselsegrafen syntetiserar rörelse genom att sammanfoga delsekvenser i olika kombinationer. Det antas att en spelares rörelser ibland kräver exakt rekonstruktion, men annars är mindre specifik och kan återskapas kvalitativt med hjälp av rörelsegrafen. Systemet utvärderades först genom att undersöka rörelse som följer kurvor i markplanet. Utvärderingen visade att tillgängliga rörelsedata är bristfälliga med hänsyn till problemet, men bidrog till att identifiera ett särskilt fördelaktigt dataurval. En utvidgning av tekniken tillämpade randvillkor för att närmare tillgodose rekonstruktionsproblemet. Denna utvidgning är för närvarande inte beräkningsmässigt gångbar men påvisade ändå lovande egenskaper. Vidare utveckling bör använda mer lämpliga rörelsedata, och sträva mot att förfina randvillkorsmetoden.

Place, publisher, year, edition, pages
2012.
Series
Trita-CSC-E, ISSN 1653-5715 ; 2012:041
National Category
Computer Science
Identifiers
URN: urn:nbn:se:kth:diva-130986OAI: oai:DiVA.org:kth-130986DiVA: diva2:654432
Educational program
Master of Science in Engineering -Engineering Physics
Uppsok
Technology
Supervisors
Examiners
Available from: 2013-10-07 Created: 2013-10-07

Open Access in DiVA

No full text

Other links

http://www.nada.kth.se/utbildning/grukth/exjobb/rapportlistor/2012/rapporter12/sundin_svante_12041.pdf
By organisation
School of Computer Science and Communication (CSC)
Computer Science

Search outside of DiVA

GoogleGoogle Scholar

urn-nbn

Altmetric score

urn-nbn
Total: 20 hits
CiteExportLink to record
Permanent link

Direct link
Cite
Citation style
  • apa
  • harvard1
  • ieee
  • modern-language-association-8th-edition
  • vancouver
  • Other style
More styles
Language
  • de-DE
  • en-GB
  • en-US
  • fi-FI
  • nn-NO
  • nn-NB
  • sv-SE
  • Other locale
More languages
Output format
  • html
  • text
  • asciidoc
  • rtf