Change search
CiteExportLink to record
Permanent link

Direct link
Cite
Citation style
  • apa
  • harvard1
  • ieee
  • modern-language-association-8th-edition
  • vancouver
  • Other style
More styles
Language
  • de-DE
  • en-GB
  • en-US
  • fi-FI
  • nn-NO
  • nn-NB
  • sv-SE
  • Other locale
More languages
Output format
  • html
  • text
  • asciidoc
  • rtf
New Incentives for Players in Virtual Goods Trade – How the Marketplace in Diablo 3 Changes Trade with Virtual Goods.
KTH, School of Computer Science and Communication (CSC).
KTH, School of Computer Science and Communication (CSC).
2012 (English)Independent thesis Advanced level (professional degree), 10 credits / 15 HE creditsStudent thesis
Abstract [en]

Real money trade with virtual goods between players has long been viewed as an unreliable black market. With the introduction of the Real-Money-Auction-House in the game Diablo 3 the developers, Blizzard, are changing this. This official free market will change players incentives to participate in trade with virtual goods and in this study we try and predict how this change will manifest. We base our analysis on a discussion group and survey of potential players as well as basic market theories tied to the structural change that the Real-Money-Auction-House will introduce. Some of the primary incentives that we identified as changing are bound to the marketplace and its properties. More specifically the scale, centralization and security. Blizzardâs latest games have a great amount of active players and we can assume many of these players will be inherited by Diablo 3. This combined with a free centralized market will create an highly efficient market where the price is set by the forces of supply and demand and the information available on the goods. The player to player markets of virtual goods have up until now been conducted through unofficial third party suppliers. Players on these third party markets are plagued by frauds and unreliability. By stepping in as a middleman for all transactions Blizzard will provide a secure marketplace. We found that enabling trade at a no-risk scenario is very attractive to most of the playerbase and will help the growth of this market.

Abstract [sv]

Handel med virtuella varor för riktiga pengar mellan spelare har länge setts som en opålitlig svart marknad. Nu håller Blizzard, utvecklarna av Diablo 3, på att förändra detta synsett med introduktionen av Real-Money-Auction-House. Denna officiella fria marknad kommer att förändra spelares incitament för att delta på den. Vi försöker i denna analys att förutsäga dessa förändringar. Vi grundar vår undersökning på en fokusgrupp och en enkät, med tillägg av generella marknadsteorier som kan kopplas till den strukturella förändringen som Real-Money-Auction-House introducerar. En del av de primära incitamenten vi stött på är knutna till marknadsplatsen och dess egenskaper. Mer specifikt storleken, centraliseringen och säkerheten. Blizzards senaste spel har haft en stor skara av aktiva spelare och vi kan anta att många av dessa kommer att övergå till Diablo 3. Detta kombinerat med den fria centraliserade marknaden kommer att bilda en högeffektiv marknad där priset avgörs med hjälp av utbud och efterfrågan och informationen som finns tillgänglig för den specifika varan. Tidigare marknader för virtuella varor där spelare handlat sinsemellan har funnits hos inofficiella tredje-parts-aktörer. Spelare på dessa tredje-parts-marknader är ofta utsatta för bedrägerier och osäkerhet. Genom att etablera sig som en mellanhand för alla transaktioner så kommer Blizzard att skapa en säkrare marknadsplats. Vi kom fram till att införa handel utan risk för spelaren är mycket attraktivt och kommer stödja marknadens tillväxt.

Place, publisher, year, edition, pages
2012.
Series
Kandidatexjobb CSC, K12092
National Category
Computer Science
Identifiers
URN: urn:nbn:se:kth:diva-131097OAI: oai:DiVA.org:kth-131097DiVA: diva2:654543
Educational program
Master of Science in Engineering - Media Technology
Uppsok
Technology
Supervisors
Examiners
Available from: 2013-10-07 Created: 2013-10-07

Open Access in DiVA

No full text

Other links

http://www.csc.kth.se/utbildning/kandidatexjobb/medieteknik/2012/rapport/janarv_aron_OCH_warne_markus_K12092.pdf
By organisation
School of Computer Science and Communication (CSC)
Computer Science

Search outside of DiVA

GoogleGoogle Scholar

urn-nbn

Altmetric score

urn-nbn
Total: 154 hits
CiteExportLink to record
Permanent link

Direct link
Cite
Citation style
  • apa
  • harvard1
  • ieee
  • modern-language-association-8th-edition
  • vancouver
  • Other style
More styles
Language
  • de-DE
  • en-GB
  • en-US
  • fi-FI
  • nn-NO
  • nn-NB
  • sv-SE
  • Other locale
More languages
Output format
  • html
  • text
  • asciidoc
  • rtf