Change search
CiteExportLink to record
Permanent link

Direct link
Cite
Citation style
  • apa
  • harvard1
  • ieee
  • modern-language-association-8th-edition
  • vancouver
  • Other style
More styles
Language
  • de-DE
  • en-GB
  • en-US
  • fi-FI
  • nn-NO
  • nn-NB
  • sv-SE
  • Other locale
More languages
Output format
  • html
  • text
  • asciidoc
  • rtf
Acceptans för efterbehandling av ljudpå en surfplatta
KTH, School of Computer Science and Communication (CSC).
KTH, School of Computer Science and Communication (CSC).
2013 (Swedish)Independent thesis Basic level (degree of Bachelor), 10 credits / 15 HE creditsStudent thesis
Abstract [sv]

De senaste fyrtio åren har fört fram innovationer i hur vi gör musik och det sätt som vi arbetar med

efterbehandligen av musik. Den digitala framväxten har möjliggjort för program och produkter att

utvecklas i syfte att förbättra och förenkla arbetsflödet för efterbehandlingen. Denna studie

fokuserar på användningen av surfplattor i arbetsflödet och om detta kan hjälpa en musiker i

efterbehandlingen att föra fram sin estetiska vision. Vi har undersökt detta område genom att

använda ett antal metoder. En semistrukturerad fokusgrupp med ett band utfördes i syfte att få

åsikter från aktiva musiker och se hur de kände angående möjligheten att efterbehandla sin egen

musik på en surfplatta och se om de trodde att det var ett bra sätt för att arbeta fram sin vision. En

enkät skickades ut till allmänheten för att få en aning om vad den allmänna uppfattningen är när det

gäller att använda en surfplatta för detta ändamål. Samma enkät skickades till bandet som var med i

vår fokusgrupp för att återigen se vilka åsikter de hade om detta i förväg.

Dessa metoder i kombination med vår litteraturstudie visar att surfplattan kan vara en stark

utmanare i efterbehandlingssammanhang, både på amatörnivå och för lärandet av mer avancerad

efterbehandling. De som tidigare har varit bekant med befintliga program för efterbehandling var

ofta obekväma med tanken att använda surfplattor, detta på grund av deras erfarenhet och djupa

kunskaper av att använda en stationär dator för detta ändamål. Bandet, och de i allmänheten som

valde att svara på vår enkät har alla uttryckt att en surfplatta skulle vara en bra “bro” mellan att vilja

lära sig om efterbehandling och faktiskt lära sig om efterbehandling, detta trots prestandamässiga

begränsningar som surfplattor innehar idag

Abstract [en]

The last forty years has brought forth innovation in the way we make music and the way that we

work with audio post production. The digital era is upon us and at a rapid pace we see programs and

products developed to enhance and simplify the workflow of audio post production. The focus of this

study is on the usage of tablet computers in this workflow and if they can help a musician in the

audio post production stage to bring forth his or her aesthetic vision. We have tried to examine this

area by utilizing a number of methods. A semi-structured focus group with members of a band was

conducted in order to get the opinions of active musicians and see how they felt about audio post

production on a tablet computer and to see if they thought that it was a feasible method for this

purpose. A survey was sent out to the public to get an idea what the music makers opinion is when it

comes to using a tablet computer for this means. The same survey was sent to the band that was to

be in our focus group.

These methods combined with our literary study show that the tablet computer can be a

strong contender in audio post production, at an amateur level and most importantly for learning.

The people who were familiar with existing programs for audio post production were often uneasy

with the idea of using a tablet, this because of their deep rooted knowledge in using a desktop

computer. The band and the people who chose to answer our survey have all expressed that a tablet

computer would be a great sort of bridge between wanting to learn about audio post production and

actually learning post production, this despite the limitations performance wise of the tablet

computers of today.

Place, publisher, year, edition, pages
2013.
Series
Kandidatexjobb CSC, K13224
National Category
Media and Communication Technology
Identifiers
URN: urn:nbn:se:kth:diva-136955OAI: oai:DiVA.org:kth-136955DiVA: diva2:677578
Educational program
Master of Science in Engineering - Media Technology
Supervisors
Examiners
Available from: 2013-12-13 Created: 2013-12-10 Last updated: 2013-12-13Bibliographically approved

Open Access in DiVA

Acceptans för efterbehandling av ljud på en surfplatta(1091 kB)18 downloads
File information
File name FULLTEXT01.pdfFile size 1091 kBChecksum SHA-512
49f3eecf0beb72d3a88466a62d134f3a9a45ae3cd2ed8f250efc710f0358cb7dbb2de4956672f0692db0aac6271fafc29381d17d53324f457c2ae808070d7552
Type fulltextMimetype application/pdf

Other links

http://www.csc.kth.se/utbildning/kandidatexjobb/medieteknik/2013/rapport/tavakolian_poya_OCH_weinl_johan_K13025.pdf
By organisation
School of Computer Science and Communication (CSC)
Media and Communication Technology

Search outside of DiVA

GoogleGoogle Scholar
Total: 18 downloads
The number of downloads is the sum of all downloads of full texts. It may include eg previous versions that are now no longer available

urn-nbn

Altmetric score

urn-nbn
Total: 115 hits
CiteExportLink to record
Permanent link

Direct link
Cite
Citation style
  • apa
  • harvard1
  • ieee
  • modern-language-association-8th-edition
  • vancouver
  • Other style
More styles
Language
  • de-DE
  • en-GB
  • en-US
  • fi-FI
  • nn-NO
  • nn-NB
  • sv-SE
  • Other locale
More languages
Output format
  • html
  • text
  • asciidoc
  • rtf