Change search
CiteExportLink to record
Permanent link

Direct link
Cite
Citation style
  • apa
  • harvard1
  • ieee
  • modern-language-association-8th-edition
  • vancouver
  • Other style
More styles
Language
  • de-DE
  • en-GB
  • en-US
  • fi-FI
  • nn-NO
  • nn-NB
  • sv-SE
  • Other locale
More languages
Output format
  • html
  • text
  • asciidoc
  • rtf
Möjliggörande av icke-invasiva ögonstyrda interaktioner i befintliga datorspel
KTH, School of Computer Science and Communication (CSC).
2014 (Swedish)Independent thesis Advanced level (professional degree), 20 credits / 30 HE creditsStudent thesisAlternative title
Enabling non-invasive gaze interactions in existing computer games (English)
Abstract [en]

Eye tracking have been around for many years now, but until recently the technology have been expensive and the performance too low for the mass market to pay any attention. But times are changing and the cost of eye trackers is going down and performance is getting better. Eye tracking will soon start appearing in more and more homes around the planet. With the advent of eye trackers in people‟s homes, it is time to start thinking about what users would want to use eye tracking for. A popular field that comes to mind is gaming. Adding eye tracking to games could change gaming significantly. Experiences could be enhanced and new genres created. A deep integration with the games would allow eye tracking to blend smoothly with the game; creating a natural and immersive experience. However, it will take a while for the game developers to make this come true. In the meantime something else is needed to fill the gapbetween now, when no game had eye tracking support, and the future when all games will have a deeply integrated eye tracking interaction. The product we came up with is a tool for non-intrusively integrating eye tracking into existing games. This means that the tool is able to add eye tracking support without the need to modify the game in any way.

Abstract [sv]

SammanfattningÖgonstyrning har funnits i många år men nyligen har tekniken varit för dyr och prestandan för låg, för att vanliga konsumenter ska visa något intresse. De tiderna håller på att ändras och priset för eye trackers sjunker och prestandan ökar. Ögonstyrning kommer snart att börja dyka upp i allt fler hem runt om i världen.I och med ankomsten av ögonstyrning i folks hem så är det hög tid att börja fundera kring vad användarna kommer att vilja använda ögonstyrning till. Ett populärt område idag är datorspel. Att lägga till ögonstyrning i datorspel skulle kunna ändra spelen markant, upplevelser kan bli förstärkta och hela nya genrer av spel skulle kunna skapas.En djup integration med spelen skulle göra det möjligt för ögonstyrning att smälta in i spelen och då skapa en naturlig och fänglsande upplevelse. Men det kommer ta ett tag för spelutvecklarna att göra detta möjligt. Under tiden så behövs något annat för att fylla glappet mellan nu då inga spel har stöd för ögonstyrning och framtiden då alla spel kommer ha en djup integration.Resultatet av examensarbetet var ett verktyg för att på ett icke-invasivt sätt, integrera ögonstyrning i befintliga spel. Detta innebär att verktyget kan lägga till stöd för ögonstyrning utan att behöva modifiera spelen på något sätt.

Place, publisher, year, edition, pages
2014.
National Category
Media and Communication Technology
Identifiers
URN: urn:nbn:se:kth:diva-150496OAI: oai:DiVA.org:kth-150496DiVA: diva2:743758
Supervisors
Available from: 2014-12-09 Created: 2014-09-05 Last updated: 2015-01-30Bibliographically approved

Open Access in DiVA

No full text

By organisation
School of Computer Science and Communication (CSC)
Media and Communication Technology

Search outside of DiVA

GoogleGoogle Scholar

urn-nbn

Altmetric score

urn-nbn
Total: 48 hits
CiteExportLink to record
Permanent link

Direct link
Cite
Citation style
  • apa
  • harvard1
  • ieee
  • modern-language-association-8th-edition
  • vancouver
  • Other style
More styles
Language
  • de-DE
  • en-GB
  • en-US
  • fi-FI
  • nn-NO
  • nn-NB
  • sv-SE
  • Other locale
More languages
Output format
  • html
  • text
  • asciidoc
  • rtf