Change search
CiteExportLink to record
Permanent link

Direct link
Cite
Citation style
  • apa
  • harvard1
  • ieee
  • modern-language-association-8th-edition
  • vancouver
  • Other style
More styles
Language
  • de-DE
  • en-GB
  • en-US
  • fi-FI
  • nn-NO
  • nn-NB
  • sv-SE
  • Other locale
More languages
Output format
  • html
  • text
  • asciidoc
  • rtf
Spelmotorgränssnitt för Android
KTH, School of Information and Communication Technology (ICT).
2014 (Swedish)Independent thesis Basic level (professional degree), 10 credits / 15 HE creditsStudent thesis
Abstract [sv]

Målet med detta arbete har varit att undersöka huruvida det finns ett bra sätt att utveckla en flexibel och framtidssäker spelmotor för en specifik speltyp, strategispel, för Android-enheter. Rapporten behandlar användargränssnittet för spelmotorn. För att nå målen har ett grundläggande användargränssnitt, ett proof-of-concept, utvecklats och sedan testats och utvärderats enligt både vedertagna och icke-vedertagna metoder. Resultaten som framkommit av dessa tester och utvärderingar har varit blandade och givit utrymme för flera intressanta analyser och slutsatser, där de slutgiltiga pekar på att projektet i grunden har varit av god kvalitet men att det finns vissa brister som bör åtgärdas innan motorn färdig- och vidareutvecklas. Resultaten och slutsatserna visar att det finns ett utrymme för produkten, men inte nödvändigtvis ett intresse (detta är bortom denna rapports omfång), och fingervisningen är att denna grund kan användas för att utveckla den produkt som visionerats med den utvecklade prototypen som bas.

Abstract [en]

The goal of this thesis has been to research whether there are good ways to develop a flexible and future-proof game engine for a specific game type, strategy games, for Android units. This report covers the user interface of the game engine. To reach this goal a basic user interface, a proof-of-concept, has been developed and then tested and evaluated using both accepted and non-accepted methods. The results of these tests and evaluations have been mixed and have given room for several interesting analyses and conclusions, where the bottom line shows that the basis of the project is of sound quality, however there are certain issues that need to be dealt with before the engine is further developed and finished. The results and conclusions show that there is room for the product, however not necessarily an interest (testing this is beyond the scope of this report), and hint at the possibility to use this base as a basis for the development of the product that has been envisioned.

Place, publisher, year, edition, pages
2014. , 45 p.
Series
TRITA-ICT-EX, 2014:84
Keyword [en]
Game engine, interface, Java, LibGDX, strategy
Keyword [sv]
Spelmotor, gränssnitt, Java, LibGDX, strategi
National Category
Computer and Information Science
Identifiers
URN: urn:nbn:se:kth:diva-177173OAI: oai:DiVA.org:kth-177173DiVA: diva2:871701
Examiners
Available from: 2015-12-08 Created: 2015-11-16 Last updated: 2017-08-03Bibliographically approved

Open Access in DiVA

fulltext(2380 kB)5 downloads
File information
File name FULLTEXT01.pdfFile size 2380 kBChecksum SHA-512
25851bef303fd98b2d564dd7a9329699f05fb1bc2643e6b87d4bae28cd9a7aed9c24714262d3fb912d58074c4c240ed66769c5e308c6bd18a89aba218cdf2248
Type fulltextMimetype application/pdf

By organisation
School of Information and Communication Technology (ICT)
Computer and Information Science

Search outside of DiVA

GoogleGoogle Scholar
Total: 5 downloads
The number of downloads is the sum of all downloads of full texts. It may include eg previous versions that are now no longer available

urn-nbn

Altmetric score

urn-nbn
Total: 37 hits
CiteExportLink to record
Permanent link

Direct link
Cite
Citation style
  • apa
  • harvard1
  • ieee
  • modern-language-association-8th-edition
  • vancouver
  • Other style
More styles
Language
  • de-DE
  • en-GB
  • en-US
  • fi-FI
  • nn-NO
  • nn-NB
  • sv-SE
  • Other locale
More languages
Output format
  • html
  • text
  • asciidoc
  • rtf