Change search
CiteExportLink to record
Permanent link

Direct link
Cite
Citation style
  • apa
  • harvard1
  • ieee
  • modern-language-association-8th-edition
  • vancouver
  • Other style
More styles
Language
  • de-DE
  • en-GB
  • en-US
  • fi-FI
  • nn-NO
  • nn-NB
  • sv-SE
  • Other locale
More languages
Output format
  • html
  • text
  • asciidoc
  • rtf
Evaluating Usability of Text and Speech as Input Methods for Natural Language Interfaces Using Gamification
KTH, School of Computer Science and Communication (CSC).
KTH, School of Computer Science and Communication (CSC).
2016 (English)Independent thesis Basic level (degree of Bachelor), 10 credits / 15 HE creditsStudent thesisAlternative title
Utvärdering av användbarhet för text och tal som inmatningsmetoder för naturligt språkgränssnitt genom spelifiering (Swedish)
Abstract [en]

Today an increasing amount of systems make use of Natural Language Interfaces (NLIs), which make them easy and efficient to use. The purpose of this research was to gain an increased understanding of the usability of different input methods for NLIs. This was done by implementing two versions of a text-based game with an NLI, where one version used speech as input method and the other used text. Tests were then performed with users that all played both versions of the game and then evaluated them individually using the System Usability Scale. It was found that text was better as input method in all aspects. However, speech scored high when the users felt confident in their English proficiency, acknowledging the possibility of using speech as input method for NLIs.

Abstract [sv]

Idag använder en ökande mängd system naturliga språkgränssnitt, vilket gör dem enkla och effektiva att använda. Syftet med denna forskning var att få en ökad förståelse för användbarheten av olika inmatningsmetoder för naturliga språkgränssnitt. Detta gjordes genom att skapa två versioner av ett text-baserat spel med ett naturligt språkgränssnitt, där en version använde tal som inmatningsmetod och andra använde text. Tester utfördes sedan med användare som alla spelade igenom båda versionerna av spelet och sedan utvärderade dem individuellt med hjälp av System Usability Scale, ett system för att mäta graden av användbarhet. Det konstaterades att text fungerade bättre som inmatningsmetod ur alla aspekter. Tal fick dock en hög poäng när användarna kände sig säkra på sin engelska kunnighet, vilket talar för möjligheten att använda tal som en inmatningsmetod för naturliga gränssnitt.

Place, publisher, year, edition, pages
2016. , 35 p.
Keyword [en]
natural language, speech recognition, natural language interface, gamification
National Category
Computer Science
Identifiers
URN: urn:nbn:se:kth:diva-186264OAI: oai:DiVA.org:kth-186264DiVA: diva2:926633
Supervisors
Examiners
Available from: 2016-05-12 Created: 2016-05-09 Last updated: 2016-05-12Bibliographically approved

Open Access in DiVA

AGegerfelt.KKlingestedt(1137 kB)100 downloads
File information
File name FULLTEXT01.pdfFile size 1137 kBChecksum SHA-512
df3ec33969ee7a6965cb4dbd1f0c75ad28983dda8362225598e1bf2b05323e5d5eb25672af7f1c26b81e1989cc3d28b39cfa4b23c635ab9af5b9907d0213d7a2
Type fulltextMimetype application/pdf

By organisation
School of Computer Science and Communication (CSC)
Computer Science

Search outside of DiVA

GoogleGoogle Scholar
Total: 100 downloads
The number of downloads is the sum of all downloads of full texts. It may include eg previous versions that are now no longer available

urn-nbn

Altmetric score

urn-nbn
Total: 280 hits
CiteExportLink to record
Permanent link

Direct link
Cite
Citation style
  • apa
  • harvard1
  • ieee
  • modern-language-association-8th-edition
  • vancouver
  • Other style
More styles
Language
  • de-DE
  • en-GB
  • en-US
  • fi-FI
  • nn-NO
  • nn-NB
  • sv-SE
  • Other locale
More languages
Output format
  • html
  • text
  • asciidoc
  • rtf